Hoppa till innehåll

Välkommen till Roslagsbostäder

Här har vi samlat allt viktigt för dig som bor hos oss, en digital bopärm med trivselregler och tips för ett bekvämt boende.

Undrar du något?

I menyn till vänster finns allt viktigt samlat. Saknas något? Besök vårt frågeforum.

Frågeforum

Undrar du något?

I menyn till vänster finns allt viktigt samlat. Saknas något? Besök vårt frågeforum.

Söker du någon?

Här finner du våra kontaktuppgifter och öppettider.

Kontakta oss

Söker du någon?

Här finner du våra kontaktuppgifter och öppettider.

Har något gått sönder?

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig med din felanmälan på länken här.

Felanmälan

Har något gått sönder?

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig med din felanmälan på länken här.

Så här agerar vi för att minska smittspridning

Roslagsbostäder följer folkhälsomyndigheten och kommunens rekommendationer. Vi arbetar systematiskt med att bedöma situationen och införa försiktighetsåtgärder och förebyggande åtgärder för att begränsa, och så långt det går förhindra, en smittspridning till vår verksamhet och våra hyresgäster.

Vi har infört särskilda försiktighetsåtgärder

Det är viktigt för oss att ni som hyresgäster ska känna er trygga i era hem och vi kommer göra vårt yttersta att det så förblir. Vi har därför vidtagit dessa försiktighetsåtgärder:

  •  Vid en felanmälan ställer vi extra frågor om allmäntillståndet för att bedöma risk för smittspridning vid ett besök i hemmet.
  • Vi uppmanar hyresgäster att hålla avståndet till vår personal, om möjligt lämna lägenheten vid en reparation alternativt visats i ett annat rum.
Nya kontaktvägar för din trygghet

För att minimera smittrisken är våra kontor endast öppna för bokade besök, ej spontanbesök. Om vi träffas tar vi inte heller i hand utan hälsar med ett leende.

Vi ber er att i första hand kontakta oss via telefon, mail eller genom vår app. Se kontaktuppgifter under kontakta oss.

Om du får  betalningssvårigheter

Om du får problem med att betala hyran för din bostad, lokal eller förråd kontakta ekonomiavdelningen så snart som möjligt.

Håll dig uppdaterad om Covid-19

Ta del av den senaste informationen från Norrtälje kommun här.

Norrtälje kommun

Håll dig uppdaterad om Covid-19

Ta del av den senaste informationen från Norrtälje kommun här.

Nyheter från Roslagsbostäder

 

9 mars 2021

Vi summerar året som gått

Renoveringar, inflytt i nya Roslagsskutan, sommarlovsdagar och mycket mer. Vi summerar året som gått.
Läs mer

Vi summerar året som gått

Renoveringar, inflytt i nya Roslagsskutan, sommarlovsdagar och mycket mer. Vi summerar året som gått.
Läs mer
3 mars 2021

Så har vi anpassat servicen för din trygghet

Ta del av intervjun med Roslagsbostäders uthyrnings- och servicechef.
Läs mer

Så har vi anpassat servicen för din trygghet

Ta del av intervjun med Roslagsbostäders uthyrnings- och servicechef.
Läs mer
25 februari 2021

Hur vill du hålla kontakten?

Du väljer själv om du vill få SMS, e-post eller en notis i appen.
Läs mer

Hur vill du hålla kontakten?

Du väljer själv om du vill få SMS, e-post eller en notis i appen.
Läs mer
Roslagsbostäders app

Allt om ditt boende i en app

Här kan du enkelt se sina avtal, boka tvättstuga, göra felanmälan och få viktiga meddelanden som berör dig och ditt boende direkt i mobilen. En app där allt för din bostad är samlat. Ladda ned den gratis idag.

 

          

Vanligaste frågorna

Hur länge måste jag stå i kö för att få en lägenhet hos er?

Hej,

Tack för din fråga!

Kötiderna varierar mycket beroende på var du vill bo, vad för hyra du är beredd att betala och hur många som söker på just den lägenheten.

Om vi tittar på de som tecknat avtal under 2019 och 2020 kan vi få fram det här medelvärdet:

Norrtälje: ca 12 år
Rimbo: ca 9 år
Hallstavik: ca 6 år

Det här är alltså den genomsnittliga kötiden för att få en lägenhet, väntetiden kan med andra ord både vara kortare eller längre.

Vi tillämpar ingen förtur, utan går alltid efter köpoängen.

Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning,

Hur gör jag om jag har glömt mina inloggningsuppgifter?

Hej!

Om du har BankID går det bra att logga in med det. Klicka på ”Logga in med bankId”. Efter det skriver du i hela ditt personnummer och sedan öppnar du appen för BankID och loggar in.

Om du inte har bankID kan du logga in som vanligt med användarnamn och lösenord. Har du glömt dina inloggningsuppgifter kan du skicka efter nya genom att klicka på ”Glömt lösenord?”. Fyll i önskade uppgifter och klicka på ”Skicka lösenord”. Om mailet inte kommer, titta även i skräpkorgen.

OBS! Användarnamnet kan numer inte enbart bestå av siffror. Vet du med dig att du har det, behöver du ändra detta. Det går bra att ringa oss på 0176-20 75 00 så hjälper vi dig.

Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning,

Besök vårt frågeforum

Ställ din fråga och få svar

Till vårt frågeforum
Senaste bonytt

Läs vår kundtidning Bonytt!

Bonytt publiceras här och distribueras till alla våra hyresgäster ca 3 gånger per år. Här kan du läsa om vad som är på gång inom Roslagsbostäder, reportage och tips på kul evenemang nära dig.